Bas & Eline on Travel

2016

May

Van vier-wielen-hotel, naar vier sterren hotel

En nu is het dan echt tijd voor het laatste verslag van onze reis… Na de wondere wereld in het uiterste noorden van het zuid eiland, waar we de zeehonden van dichtbij konden zien, vervolgden we ons reis richting Westport. Hier aangekomen scheen gelukkig de zon en gingen we op zoek naar de zeehondenkolonie, waar […]

Mar

NZ: nog even volop genieten!

Het ene moment alle inspiratie van de wereld hebben, maar geen tijd hebben om te typen. Het andere moment alle tijd van de wereld hebben, maar geen inspiratie hebben om te typen…Maar ja, je moet toch ergens beginnen voor je weer te ver achter loopt en je het jezelf alleen maar moeilijker maakt om alle […]

Mar

Tour de Tasmania

Tasmanië  vernoemd naar de in Lutjegast geboren zeevaarder Abel Tasman. Vanaf Cairns vlogen we via Melbourne naar de hoofdstad van Tasmanië, Hobart. Onderweg moesten we ons nog maar wat inlezen over het gebied want we wisten er nog mar weinig van. Daarnaast hadden we ook veel informatie van mijn nichtje ontvangen, die Tasmanië al eens […]

Feb

Family fun in Oz!

‘Een bezoek aan de grote stad, mijn ouders en broertje op visite, onze tocht van Sydney naar Cairns en zeldzame dieren’.  Big Sydney ‘Your next stop is ‘Central Railway Station’. Ja, hier moesten we uitstappen! Ons bezoek aan de grote stad kon beginnen. Met zwaarbeladen backpacks liepen we naar ons hostel en na deze gedropt […]

Jan

Back on track

Hallo vrienden,   Allereerst willen we iedereen een gelukkig nieuwjaar wensen! Het is al een hele poos geleden dat we wat van ons hebben laten horen. Ik kreeg al het nodige commentaar daarover van niet nader te noemen mensen…   De laatste maand van ons verblijf in roadhouse ‘The Bark Hut Inn’ begon enerzijds een […]

2015

Nov

Now it’s a real working holiday

Ja hoor, daar stond ik dan achter de bar ‘flat whites’ en ‘cappuccino’s’ te maken, pakjes sigaretten met de meest verschrikkelijke afbeeldingen te verkopen en naast mijn Engelse skills, mijn Duitse skills te showen. Rustige momenten van schoonmaakwerk en hectische momenten met bussen vol klanten wisselden elkaar af. Ondertussen kwam de tuinman zo nu en […]

Sep

Gibb River Road, Kakadu NP and found a job!

Hallo volgers! Zo als in het vorige blog te lezen was, was onze aankomst in Broome niet zoals we gehoopt hadden. Voor diegene die het niet gelezen hebben, of even vergeten zijn, we moesten weer naar de garage. Hierdoor kwamen we pas om 6 uur aan op de camping, dit was een van de weinige […]

Don’t worry, be happy!

Lieve allemaal, Ons vorige verslag zijn we geëindigd met het Francois Peron National Park. Na dit park gingen we op weg naar Carnarvon, maar voor wij het park verlieten, hebben wij nog een nacht doorgebracht op een supermooie plek. Ook deze uitrust plek lag aan zee en hadden wij helemaal voor onszelf. Het is zo […]